EVET
Ofspor antremanında karpuz keyfi
Afetin yaraları sarıldı mı?
Afet Of'u böyle vurdu

İstiklal Şairimize göre Oflu kimdir?

23 Ağustos 2009 Pazar - 14:36

Şu dizeler için sadece en az on adet yazı kaleme almak mümkündür.

Allah'ın selamı, rahmeti ve bereketi üzerimize olsun...

Oflunun ilmi de olsaydı o imana göre
Şimdi baştanbaşa tevhid ile dolmuştu küre
O nasıl kalb, O nasıl azm O nasıl itminan
İşte tevfik-i ilahiye yürekten inanan;
İşte ''La havfe aleyhim '' diye Kur'anı Hakim
Bu veli zümreyi etmektedir ancak tekrim.

Yukarıdaki dizeler bana ait değil. Uğraşsam da beceremem. İstiklal şairimiz, Edirnekapı' da metfun Mehmet Akif ERSOY(r.a) efendinindir. Ofluları bu kadar güzel, bilmem kaç kişi daha izah edebilir. Bu zat hayatı boyunca iki milleti methetmiştir. Biri Japonlar diğeri de Oflular. Biri kocaman bir ülke insanları diğeri bir ülkede sade yekpare topluluk. Peki, biri şahsen beni o kadar da ilgilendirmiyor. Ama diğeri çok yakından ilgilendiriyor. Ofluların Mehmet Akif ERSOY'un bu kadar yakın ilgi alanına girmiş olması hangi özelliklerinden dolayıdır, sizce?

Herkes farklı cevaplar verebilir lakin, hazretin kendisi bunu zaten dizelerine taşımış ve anlatmış. Şu dizeler için sadece en az on adet yazı kaleme almak mümkündür. Ben kendimi, Oflu olmadığı halde, Oflu milletine bir Ofludan daha tutkun ve hürmetkar birisi olarak görüyorum. Sebebi ise bugün yapılanlar kesinlikle değil, tamamen Of'un geçmişi ile alakalıdır. Acizane kardeşinizin hafızlık hocası bir Oflu, Arapça icazetinde yer alan isim(Çalekli Hacı Dursun Efendi), ve Kıraat ilimleri hocası(Aşık Kutlu efendi silsilesi ile Hafız Hüseyin Harputoğlu hoca efendi) olunca nasıl hürmet etmez ve övünmeyiz. Bu tarafımla da her yerde her zaman hiç arlanmadan ve sıkılmadan onur duyarım. Allah herkesin kısmetine Of'ta yaşam sürmeyi irade etmemiştir. Elbette birçok âlimlerimiz çıkmıştır, memleketin her yanından. Fakat Oflular gibisi var mı? Kanaatime göre yoktur. Direkt Allah'a bağlı diye halkın arasında neşvü nema bulmuş, bir halk daha gösterin hele. Rabbim bu güzide milleti bütün pisliklerden ve belalardan muhafaza buyursun. Olur-olmaz işlere saplanmaktan uzak kılsın. Tabii bütün İslam âlemini de. Âmin.

Şimdi Ey Müslüman Oflu kardeşlerim;
Sizlere (biz de dahil) birkaç sorum var:

1- En son ne zaman Allah'ın kelamının en azından mealini okuduk?
2- En son ne zaman Rasulün bir hadisini okuduk?
3- En son ne zaman dini bir dergi bitirdik?
4- En son ne zaman sağlam ellerden çıkmış dini kitap bitirdik?
5- En son ne zaman İslam inancı ile alakalı eser okuduk?
6- En son ne zaman baştan sona dini bir nasihat dinledik?
7- En son ne zaman dini bir aktivitede bulunduk?
8- En son ne zaman dini bir eğitim aldık?
9- En son ne zaman çocuğumuzla beraber Allah'ın evinin yolunu tuttuk?
10- En son ne zaman ailemizle beraber dini bir geceyi ihya ettik?

Biz kendimizi, sorgu meleği olarak görmüyoruz. ''Sen hatırlat, şüphesiz hatırlatmak(nasihatte bulunmak) mü'minlere fayda verir'' ayetinin, müslüman olmamız gereği muhataplarından biri olduğumuzdan soruyoruz. Farklı platformlarda bu görevi her Müslüman yüklenebilir.

Şimdi gelelim dizeleri şerh etmeye; ''Oflunun ilmi de olsaydı o imana göre''

Burada merhumun anlatmak istediği Oflunun maneviyatı, ihlâsı ve saflığıdır. Gerçekten de önceki yazımıza yapılan yorumların bir kısmından anlaşıldığına göre (yazan- yazamayan herkese teşekkürler) herkesin kafasında bir din şablonu oluşmuş. Kuran ve sünnetten anlaşılan din kavramı yerini, nefislerin ihdas ettiği ve her nefse dolayısı ile her kişiye bir din kabilinden anlaşılan bir tarza bırakmış. Şimdi herkesin ve herkesimin dini kendi kafasından ürettiği olunca, birinin yaptıkları diğerine göre haram, öteki bir diğerine göre helal görülebiliyor. Buda maalesef, inanç boyutunda bizleri çok sıkıntılı mecralara sürüklüyor. Allah muhafaza etsin. Din hakkında kitap açmadan(öyle her önüne geleni de değil) konuşmaya yeltenmeyelim. Din mevzusu dediğinizde, yarım hoca imandan eder hesabı kitap yüzü görmeden laflamaya kalkışmayalım. (İnşallah devam edecek)
836 kez gösterildi, 10 yorum yapıldı


YORUMLAR (10)
Aktif : 10 yorum   |  Onay bekleyen : 0 yorum
10
ziyaretci
320 gün önce   (14 Eylül 2009 Pazartesi - 00:45)
mustafa karaismailoğlu isimli ziyaretçinin yorumu : istiklal marşımızın büyük şairi merhum mehmet akifin oflulardan bahsettiği bu mısraları kaliteli bir kompozisyonla bir kitabe halinde ofumuzun en güzide meydanına tasarlanıp konulmasını oflu hemşehrilerim adına sayın belediye başkanımızdan talep ediyorum.saygılarımla.
9
oflulevent
339 gün önce   (26 Ağustos 2009 Çarşamba - 22:23)
İhsan hocam ayrıca bir yanlışımı düzeltmek istiyorum..şimdi farkettim..aslında yanlış değil ama manayı daraltıyor diye düzeltiyorum...İslamın 4 ana kaynağından bahsetmiştim;

1-''Kur'an-ı Kerim''
2-''Sünnet'', olacaktı ben hadis yazmışım...
3-''İcma''
4-''Kıyas''
8
oflulevent
339 gün önce   (26 Ağustos 2009 Çarşamba - 20:30)
hocam kusura bakmayın ama yine olmadı :) ... hocamızın bir önceki makalesinde olan konuşmalarda Mahmut akçay'da aynı şeyleri söylüyor..o yüzden o tarafta sohbetin devam etmesi yeterlidir.. ben ordan takip ediyorum..teşk. verdiğiniz bilgiler için ama ordaki sorulara da cevap vermenizi temenni ediyorum..çünkü benim sorularımla aynı doğrultuda..
7
ziyaretci
339 gün önce   (26 Ağustos 2009 Çarşamba - 01:30)
İhsan Saral isimli ziyaretçinin yorumu : Sevgili Levent! Şu ana kadar hiç bir hadis yazarı peygamberimiz namazı tam olarak şöyle kılardı diye yazamadı. Her biri duyduklarını nakletmişler, biraz oradan biraz buradan karman çorman bir şeyler ortaya atmışla. Yani bir hadis yazarının yazdıklarına dayanarak tam ve doğru bir namaz kılamayız. Kuranda geçen ruku ve secdenin anlamları açık. Ruku Allah/ın önünde eğilme, secde ise ayaklarına kapanmak yani Allah'ı yüceltmek anlamına gelir. Kısacası namaz gün içerisinde belirtilen vakitlerde Allah'a bedenen ve fiziken şükretmek, anmak ve dilenmek anlamına gelir. Allah'a saygımızı fiziken göstermek anlamına gelir. Peygamberimiz bu dinin uygulatıcısı, yol göstericisidir tabiki. Bütün peygamberlerde olduğu gibi. Hadis kitapları okutun mu bilmiyorum. Hiç bir hadis yazarının Hz. Peygamberi tanımadığını desem ne dersin? Hz. Peygamberimiz eğer hadislerinin kalıcı olmasını isteseydi acaba kendisi bir hadis yazan birilerini yanında tutmazmıydı? Elbette tutardı ve söyledikleri aynen kaytı altına alınır ve biz şu an yalan hadis veya doğru hadis diye ikileme düşmezdik. Hz. Peygamberimiz bizzat hadis yazımını kendisi yasakladığı gibi dört halifede yasaklamıştır. Hadis yazımı İslamdaki en büyük bölünmelerin yaşandığı Emeviler döneminde ortaya çıkmıştır ki, Emeviler hadis yazımına ödüllü teşvikler sunmuş ve o yüzden birinin dediği doğru hadis diğeri tarafından çürütülüyor. Peygamberimizin tek amacı din adına Kuranın rehber alınmasını sağlamaktı. Anlatabildim mi
6
oflulevent
340 gün önce   (25 Ağustos 2009 Salı - 18:54)
Hocam olayı tam izah edemedim..tamam huşu içerisinde vb şekillerde olması gerektiğini Allah bize emrediyor.ama bunun örneği tatbikatı kısaca yapılışı nasıl olacak..herkes bunu kendisi yorumlamış olsa ayrı namaz tarzları ortaya çıkardı..bu konuda ilk başta Kur'an- Kerime bakılıyor.sonra sünnete. daha sonra yine çözüm bulunamazsa icma yapılır veya kıyas..ben bunu söylemek istedim..Nasılki yabancı bir yerden gelen bir cihazın kılavuzu var.bizde ordan bakarak cihazı kontrol ederiz..aynı şekilde bu da böyledir.Allah c.c. kullarına kainatı tanıyıp anlam verebilmeleri için rehber tayin etmiş ki bizde ona bakarak tatbik ediyoruz.bunlarda gösteriyor ki İslamın ana kaynağı Kuran-ı Kerim ama tek değil...vesselam
5
ziyaretci
340 gün önce   (25 Ağustos 2009 Salı - 14:57)
İhsan Saral isimli ziyaretçinin yorumu : Sevgili Levent. Namazın nasıl kılınacağı konusunda Kuranda ayet numaraları ile yazmasam da, arzu edersen sure ve ayet numaralarını da verebilirim ama yerimiz dar olduğu için özetle şu kadarını yazayım. Allah bize namazı nasıl kılacağımızı Kuran'da pek çok yerde belirtiyor. Huşu ile namaz kılma, Kıyam, Rüku, Secde, ortak koşmadan Allaha ibadet etme, Allah'ı zikretme, tesbih etme, yüceltme, Kuran okuma. Hz. Muhammed peygamber olmadan önce hanif dinine mensup olduğu için namaz kılıyordu. Kuranda da ''namazlara devam et'' diye kendisine bildirilmiştir. Yine Kuran namazda olması gerekenleri de yukarıda belirttiğim gibi ayrıca yazmış, olası yanlış anlaşılmaların ve eksikliklerin önünü kesmek istemiştir.
4
oflulevent
340 gün önce   (25 Ağustos 2009 Salı - 11:42)
Sayın İhsan hocam tek kaynak Kur'an diyorsunuz belki haddime değil ama burayı düzeltmek istiyorum..Tamam kaynak tek Kur'an olursa ben namaz kılmayı nereden öğreneceğim..Kur'anda namazın kılınış şekli yazmıyor..? Bu konuda Hadisler var tabiyki.. Peygamber efendimizin (s.a.v)'in tatbikatı bizim için önemli..o zaman hadisde dinin kaynağıdır..Zaten İslam dininin 4 ana kaynağı vardır. başka bir konuda Mahmut Akçay hemşerimiz yazmıştı.. Başta Kur'an-Kerim, Hadis, İcma, Kıyas... diğerlerini kaynak olarak almamak insanın hayatını zorlaştırır..Sayın kıymettar hocalarım yanlışım, hatalı sözlerim olabilir..düzeltirseniz sevinirim..amacımız öğrenmek, tartışmak değil..zaten imani mevzuların tartışılması caiz de değil.teşk
3
ziyaretci
340 gün önce   (25 Ağustos 2009 Salı - 02:11)
İhsan Saral isimli ziyaretçinin yorumu : Sayın yazar, bir cümleniz çok hoşuma gitti. ''yarım hoca dinden eder'' sözü gerçekten çok güzel oturdu. Din adına tek kaynak Kuran'ı Kerimdir. Nitekim kitabımızda bir çok ayette Kuran'ın tek başına yeterli olduğu, din adına tek eser olduğu beyan edilmiştir. Dolayısıyla insanlara Kuranın dediği öğreti sunulmalı, Türkçe tercümesi anlatılmalıdır. Dini zorlaştırmaya kalkmak kesinlikle Allah'ın reddettiği ve bu şekilde davranış gösterenleri de açıkça suçladığı yine Kurana göre aşikar bir tutumdur. Sizden ricam din adına yazarken lütfen ayet numarasını vermenizdir. Eğer bu şekilde yazarsanız söyleneni daha iyi takip etme şansına sahip olabiliriz diye düşünüyorum.
2
ziyaretci
341 gün önce   (24 Ağustos 2009 Pazartesi - 15:43)
levent bahadır isimli ziyaretçinin yorumu : Allah(c.c) razı olsun ağzına ve yüreğine sağlık hocam
1
oflulevent
342 gün önce   (23 Ağustos 2009 Pazar - 18:31)
Hocam istifadeli oldu. Allah razı olsun..en altta yapmış olduğunuz yorumada sonuna kadar katılıyorum.. çünkü bazen sırf konuşmak için konuşuyoruz ne yazıkki..teşk
|İletişim ve Künye|Sözleşme ve Telif|Gizlilik|Sitemize Reklam Verin|
Bugün
1.513 kişi
sitemizi ziyaret etti
Bugün
9.062 sayfa
tıklaması yapıldı
Dün
2.729 kişi
sitemizi ziyaret etti
Dün
18.434 sayfa
tıklaması yapıldı
Toplam
2.941.388 kişi
sitemizi ziyaret etti
Toplam
42.706.776 sayfa
tıklaması yapıldı
En Çok
4.469 kişi
15.07.2010 tarihinde
En Çok
43.458 sayfa
15.07.2010 tarihinde


© 2003-2010 | Tüm Hakları Saklıdır
Oflular.Com Haber RSS  Oflular.Com Twitter  Oflular.Com Facebook