RAMAZAN BAYRAMI'NIZ MÜBAREK OLSUN
Of'ta Kadir Gecesi coşkusu
Ofspor Karadeniz'de coştu: 1-3
Oflu Azmi, Türkünü Söyle'de 1.oldu
12 Eylül'de neleri oylayacağız?

Değişsin artık bu anayasa

31 Mart 2010 Çarşamba - 12:46

Herkesin değiştirme konusunda hemfikir olduğu; ancak değiştirmeye yanaşmadığı bu anayasa ne zaman değiştirilecek? Yıllarca yabancı ülkelerin kanunlarını tercüme ederek dayatanlara gıkları çıkmayanlar bugün neyin tartışmasını yapıyorlar?

Reklamlar fallar gibidir.'Fala inanma, falsız da kalma' gibi tuhaf bir deyim vardır dilimizde Reklamlar da öyledir. Reklamları seyreder ama etkisinde kalmam deriz. Maalesef etkisinde kalınıyor çoğu zaman. Bir dönem televizyonlarda epey rağbet gören bir reklam vardı. Şöyleydi: Bir bilmecem var çocuklar size diye başlardı. Çocuklar da haydi sor sor diye karşılık verirlerdi. Çayla kahvaltıda yenir, bisküvi denince akla gelir... bu reklamı duyunca gündemi bu ara epeyce meşgul eden bir konu ile bağlantı yaparak gireyim dedim. Tıpkı reklamdaki gibi. Bir bilmecem var size ey halkım. Haydı sor sor dediniz ben de soruyorum. Askerlerin yaptığı bir temel yasadır. Yapıldığından beri herkes tarafından değiştirilmesi gerektiği söylenir. Değiştirmeye kalkınca kızılca kıyamet koparılır. Acaba nedir? Nedir? Elbette halkımız hep bir ağızdan;'1982 yılında darbeci generaller tarafından yapılan anayasadır' derler.

Bir bardak suda kıyamet koparanları hayret ve ibretle seyrediyoruz. Kendilerini her şeyin üstünde görenler ne yapacaklarını ve ne diyeceklerini şaşırmış durumdalar. Öyle basit gerekçeler sunuyorlar ki inandırıcılıklarını tamamen yitiriyorlar. Bugün anayasanın değiştirilmesine karşı çıkanlar dün en hararetli değiştirilmesinden yana değil miydiler? Şimdi niye böyle davranılıyor anlamak mümkün değil. İlle bu değişimi 'malum' çevreler yaparsa iyi oluyor. Aksine bir girişim olunca tu kaka oluyor. Bu nasıl bir çifte standarttır. Beri gelin gayri.

Bu ülkede kendini hep toplumun üstünde gören bir grup var olduğu son zamanlarda yaşanan olaylarla tamamen ortaya çıktı. Ya da ülkenin 'sahipliğini' kendi üstüne alan grup var. Bir nevi halkı ikinci sınıf olarak gören bir mantık ile ilelebet bu millet refaha kavuşamaz. Nitekim kavuşamadı da. Kendi dar kabına bütün bir milleti sığdırmak hangi aklın eseri olabilir? Ülkede yıllarca iktidarlar değişti. Fakat onların iktidarı hiç değişmedi. Seçimler sadece milletvekillerini dolayısıyla görünür iktidarı değiştirirdi. Gerçek iktidar hep onlardı. Onun için onlar her dönemin iktidarı olduklarına inanmışlar yıllardır. Son zamanlarda böyle saldırgan ve gergin olmalarının nedeni bu olmalıdır. İktidar insanın ruhunu okşayan bir duygudur. Onlar da bunu kaybettiklerinden böyle saldırgan ve gerginlik oluşturuyorlar.

Çok basit ve herkesin bildiği bir gerçek var. Anayasalar toplumların temel sözleşmeleridir. Yani toplumun sorunlarını çözmek için ortaya konan genel kanunlardır. Bunlar zamana ve zemine göre halkın ihtiyaçlarına göre değişebilecek kanunlardır. Burada işin öznesi halk değil mi? Madem her şey halk için öyleyse onun önünü açacak, onun mutluluğunu sağlayacak her türlü düzenleme yapılmalıdır. Yok, eğer kendilerini efendi, milleti parya olarak gören varsa bunu elbette içine sindiremeyeceklerdir. Anayasa ilahi metin değildir. Yani şartlar oluşursa kendi usulüne göre değiştirilir. Bu zamana kadar çok kez değiştirildi. Şimdi niçin değiştirilemezmiş?

Peki, bu anayasa değişikliğini kim yapacak öyleyse? Milletin temsilcilerine bunu reva görmeyenler bu değişikliği kime reva görürler? Yıllarca bu millet, kanunlarını yabancıların kanunlarını tercüme ederek hayatını idame ettirdi. Buna kimsenin gıkı çıkmadı. Şimdi yine de hem ülkenin hem de dünyanın gerçeklerine göre değişim yapılıyor. Buna karşı çıkılıyor. Aslında bunlar çok yetersiz ve cüzi değişiklikler. Daha önce de söylediğim gibi bu anayasa temelli olarak ele alınmalıdır. Gayri demokratik ve gayri insani yanları değiştirilmelidir. 24 maddelik bir değişimde kıyametleri koparanlar. Şayet top yekûn bir değişime gidilirse ne yapacaklarını kestiremeyiz. Yabancılara reva gördükleri değişimi milletin temsilcilerine niye reva görülmüyor?

Herkes değişip gelişiyor. Bu değişime ayak direyenler kendi iktidarlarını kaybetmemek için bunu yapıyorlar. Kendilerini 'rejimin bekçisi' olarak atayanlar karşılarındakileri rejim düşmanı göstererek toplumsal taban oluşturmaya çalışıyorlar. Rejimleri halka mal etmezseniz hep bu korku ile yaşarsınız. Ya da şöyle diyebiliriz. Halkın sahiplendiği rejim sayesinde birileri iktidarlarını kaybedeceği korkusu ile mi yapılıyor bunlar? Cumhuriyet yönetimi elitler yönetimi değildir. Halkın yönetimi olarak biliyoruz cumhuriyeti ta çocukluktan beri. Yoksa biz yanlış mı biliyoruz? Bize hep; krallıkların, imparatorlukların, çıkarcı grupların değil de cumhuriyetin erdem olduğu söylendi. Belki de şimdi cumhuriyet gerçek vasfını kazandığı için cumhuriyet oluyor. Öyle ise bundan şikâyetçi olmamak gerekir. Mademki rejimin ilelebet devamını istiyoruz. Öyle ise doğru yoldayız demektir. Çünkü sahibinin koruduğu gibi onu kimse koruyamaz.

Halk için yapılıyorsa bu değişimler gerçek değerini bulacaktır. Aksi için gündelik çıkarlar için yapılıyorsa ters tepecektir halkın vicdanından. Halk için daha fazlasını yapmak gerekir. Bunu bir sus payı olarak halka sunmamak gerekir. Herkes eteğindeki taşı döküp gerçek niyetini ortaya koysun artık. Bu bedene bu elbise dar geliyor. Kurtarın bu milleti bu elbiseden. Sadece parça değiştirmekle olmaz.

293 kez gösterildi, 15 yorum yapıldı


YORUMLAR (15)
Aktif : 15 yorum   |  Onay bekleyen : 0 yorum
15
keskin
5 ay önce   (14 Nisan 2010 Çarşamba - 13:46)
Değişsin işte o kadar kasılmaya gerek yok,dewlet (baba) ne yapacağını bilir...
14
ziyaretci
5 ay önce   (11 Nisan 2010 Pazar - 19:06)
murat cordanoglu isimli ziyaretçinin yorumu : cok super bir yorum. kaleminize saglik.yalniz tek bir noktada itirazim olacak.oda su dag kanunu olan bir yazi metnine birileri anayasa dediler ise bizdemi bunu soyleyecegiz.hayir.biz bunu hep dag kanunu bildik ve boyle telaffuz ettik.degisir degismez bilemeyiz.ama bildigimiz su ki: oz yurdunda garibsin oz yurdunda parya!
13
ziyaretci
5 ay önce   (06 Nisan 2010 Salı - 16:14)
İhsan Saral isimli ziyaretçinin yorumu : Halkın seçtiklerine anayasa yaptırmayan hükümet mi, yoksa asker mi? Anayasa milletin tamamını iligilendiren bir genel sözleşmenin adıdır. AKP'yi seçen bu millette muhalefeti seçen başka bir millet mi? Böyle bir saçmalık olur mu? Demokrasiyi bilmeyenlerin demokrasiyi dillerinden düşürmemelerine anlam veremiyorum. 8 yıllık iktidarları boyunca yapması gerekenleri yapmayanlar ne hikmetse üç madde hariç hepsini yeni anayasa taslağına sıkıştırıp garnitür yapma yolunu seçmişler ve ondan sınra efendim biz AB standartlarında bir anayasa yapıyoruz diyecekler, bizde ne güzel deyip evet diyeceğiz öyle mi? Yoksa 8 yıldır bu ülkeyi AKP değil de başka bir partimi yönetiyordu? Yoksa bunlar iktidara yeni mi geldiler? İnsaf yahu...
12
ziyaretci
5 ay önce   (06 Nisan 2010 Salı - 12:47)
necip alemdar isimli ziyaretçinin yorumu : halkı temsil eden bir partinin kapatılmasına,halkın yargılanmasına hatta ticari kanunlarımızada askerin yapmış olduğu bir anayasa tarfından karar verilmesini istemiyorum.halkın sectiklerinin yapacağı kanunlarla karar verilmesini istiyorum.her onyılda bir askermi karar verecek geleceğimiz hakkında?dediğiiniz çok doğru birçok yasak vardı ülkemizde 28 şubatta yaşananlarını unutmayın.artık bu yasaklar yok.bunun sebebide askerin verdiği muhtıralara boyun eğmeyen bir hükümetten kaynaklanıyor.askerden brifing aldığın zaman bağımsız yargı olacaksın.halkın sectikleri hakkı olan konuda birşey yaptımı yargıya siyaset bulaştı diyeceksin.bu halk doydu bunlara.
11
ziyaretci
5 ay önce   (06 Nisan 2010 Salı - 01:22)
İhsan Saral isimli ziyaretçinin yorumu : Necip Bey, siz ne yapmak istediniz de,mevcut anayasa size engel oldu? İş kurmak istedinizde hayır mı dedi? İbadetinizi yapmanızda engel mi teşkil etti? Eğitimli olmanıza dur mu dedi? Seyahat özgürlüğünüzümü engelledi? Yoksa sakın hükümet böyle istiyor diye oynananmakta olan oyuna sizde mi dahil olmayı istiyorsunuz? Kısacası halkın isteyipte anayasanın engel çıkardığı şeyler neler? İnanın merak ettim.
10
ziyaretci
5 ay önce   (05 Nisan 2010 Pazartesi - 23:41)
necip alemdar isimli ziyaretçinin yorumu : bir siyasi partinin dediği gibi bu ülkede anayasayı sadece kurucu meclis(darbe sonrası kurulur)yapar diyor.bu şekilde bir anayasayı içine sindirebilenler bu değişikliklere karşı çıkması normaldir.ama ben bu ülkenin bir bireyi isem ve rejimin adı cumhuriyet ise kurucu meclis değil halkın sectiği meclisin yaptğı anayasayı isterim.anayasamız ne der?sadece ilk dört madde değiştirilemez.bu demektirki geri kalanların değiştirlmesine bir engel yok.bunlaradenilseki siz değiştirn onu bile yapmazlar korkarlarki belki bir yanışlık yaparızda ülke yönetiminde halkın söz hakkı olur diye kendileri bile değişiklik yapmazlar.sadece mutlu azınlığın isteklerini yerine getirirler
9
ziyaretci
5 ay önce   (04 Nisan 2010 Pazar - 11:25)
ismail topçuoğlu isimli ziyaretçinin yorumu : bu hükümet yök e karşıydı yök de 12 eylül ürünü onu kaldırmayı niye taslağa koymadılar. ele geçirdiler de ondan ele geçiremedikleri ne kaldı ordu ve yüksek yargı o da bununla tamam. muhalefet ayırın maddeleri üçü hariç hepsine evet diyelim diyor. sizce iyi niyetli olmayan kim.
8
boraakyuzlu
5 ay önce   (03 Nisan 2010 Cumartesi - 12:55)
Demokrasinin en Büyük Erdemi, Herkesin Eşit Olmasıdır. Yasalar, Kimseye Ayrıcalık Tanımaz. Dokunulmazlığın Olduğu Bir Yerde Adalet de Gerçekleşmez. Anayasa Değişikliğinde Öncelikli Konulardan Biri bu Olmalıdır. Siyasetçinin İşlediği Suçtan Yargılanmadığı Yönetim Biçimine Diktatörlük Denildiği de Unutulmamalıdır...
7
boraakyuzlu
5 ay önce   (03 Nisan 2010 Cumartesi - 12:52)
Taslaktaki Değişikliğin Doğruluğunu Kanıtlamak İçin AKP Sözcüleri, Avrupa'nın Bazı Ülkelerinde de Aynı Uygulamanın Olduğunu Savunuyorlar. Peki, bu Avrupa Ülkelerinde Temsil Adaleti Nasıldır? Yargı Siyasal Müdahalelere Açık mıdır? Bunun Yanıtı Yoktur. Ayrıca Demokratik Ülkelerin Çoğunda Parti Kapatmalar, Yargı Kararıyla Olur. Üstelik Örnek Verilen Demokratik Ülkelerde Bizim Yaşadığımız Rejim ve Terör Sorunları da Yoktur...
6
boraakyuzlu
5 ay önce   (03 Nisan 2010 Cumartesi - 12:48)
Anayasa Mahkemesi ve HSYK'da Öngörülen Değişiklikler Bu Anayasa Değişikliği İsteğiyle Neyin Amaçlandığını Açıkça Ortaya Koymaktadır. Amaç, Yargıyı Devre Dışı Bırakarak Laik, Demokratik, Hukuk Devletini; Otokratik Bir Yönetime Dönüştürmektir. Parti Kapatmaların TBMM Tarafından Yapılması Düşüncesi İse İlginçtir. Bu Demektir ki Çok Partili Yaşamımız Çoğunluk Partilerinin Tekeline Girecektir. Çoğunluğu Sağlayan Partiler de İktidar Olduklarına Göre, İktidar Partileri Siyasal Yaşamın Tümünü Kontrol Edecektir. İktidar Uygulamalarını Eleştiren Küçük Partiler, Sürekli Kapatılma Korkusu İçinde Yaşayacaklar.
5
ziyaretci
5 ay önce   (02 Nisan 2010 Cuma - 16:56)
Hasan AL isimli ziyaretçinin yorumu : Adam Mussolini olmaya aday. Kendi yandaşlarına dağıtılan para ortaya çıktığında TÜSİAD Üyeleri orta sınıf olduğunun farkına varacaklar.300 milyar USD Kaynak transferi yapıldı.Ama sana bana değil(Zaten istemedikte).Biz sırtımızda taşıdık onlar iktidar olduktan sonra kendi sınıflarını oluşturdular.Ama merak etmeyin sizde payınızı alacaksınız.Ne zaman mı? Ülkeniz üstündeki hakkınızdan vazgeçip yetkinizi ABD toplumu gibi başkalarına devretmeyi öğrendiğiniz zaman.(SAÇMALAMIŞ OLABİLİRİM)
Başbakan bu ülke için yüzyılın projesidir. Allah göremediklerimizden korusun.AMİN
4
ziyaretci
5 ay önce   (02 Nisan 2010 Cuma - 13:39)
İhsan saral isimli ziyaretçinin yorumu : Sayın yazar! Siz yanılmıyorsam tarih öğretmenisiniz. Bende öyle. Koskocaman dünya tarihinde bir tek krallar kendi saltanatlarını güçlendirmek, eleştirsiz kılmak, halkı mutlak iradeye boyun eğdirmek için fermanlar, kanunnameler yayınlarlardı ama sadece bunu krallar ve padişahlar yapardı. Bunları bilmeyen birisi değilsiniz ama yazınıza bakınca açıkçası bilmiyor olmanıza şaşırdım. Ben sizden şunu beklerdim. 26 maddenin tamamı değil her biri ayrı oylanmalıdır. halk bunlardan istediğini onar, dilediğini onamaz. 26 maddenin üçü hariç gerisine herkes evet derdi zaten hatta hiç referanduma sunmadan mecliste onanırdı ama hükümet hap yutturma peşinde.Ggerçi uğraşa ne hacet, sizin gibiler oldukça bu memlekette hükümetin işi bayağı kolaylaşır..
3
ziyaretci
5 ay önce   (02 Nisan 2010 Cuma - 11:38)
Hasan AL isimli ziyaretçinin yorumu : Sayın yazarın yazdıkları temelde oldukça doğru olan hususlar.Yalnız birkaç hususu hatırlatmak gerekir. Yürütme yasamanın görev alanını ele geçirdikten sonra şu an yargı alanına el attı.Tehlikeli olan bu saikle hareket etmektir. Başbakan Mussolini gibi davranmaya başladı.En yakınındakiler bile başbakanın eleştiriye tahammülü olmadığını söylüyor. Bu tarz toplumun alt katmanlarına da yansımış durumda herkes haklı olduğu oranda değil gücü olduğu oranda konuşmaya başladı.Daha yazacak pek çok şey var ama nihayet şu söylenebilir. Başbakan Türkiye için Yüzyılın projesidir.Allah bizi görünmeyenlerden sakınsın.AMİN
2
ziyaretci
5 ay önce   (01 Nisan 2010 Perşembe - 09:24)
seyfullah aydın isimli ziyaretçinin yorumu : anayasalar değişmek içindir.mılletın ıhtıyaclarına gore halkın temel hak ve hurrıyetlerını koruma adına değiştirilir.nıtekım ısrarla asker anayasası dıye dayatılan bu anayasadada bır çok degışıklık yapılmıştır.yapılmalıdır.sorum şu.bir anayasaya toptan evet yada hayır dmek mumkunmudur.yasa varkı evet yasa varkı hayır.ikinci husus bu anayasakı haberımız bıle yok ıcerığınden kapsama alanı nedır.mesela benım başörtume inanc hurrıyetıme okuma özgurluğume cözum sunuyormu.mıllı bırlığımı sağlıyormu.yoksa mılletın derdınden zıyade sıyası ıktıdarları koruma gayretımıdır.ilerde sorgulanmaların önunu kesmekmıdır.şimdi 7 yıllık yaklaşım bu anayasanın mılletın bagrından cıkmış olabılecegı ıhtımalı vermıyor.mıllet herzamankı gıbı magdur edılecek kanatındeyım
1
ziyaretci
5 ay önce   (01 Nisan 2010 Perşembe - 00:12)
Hüseyin Avni Sadikoglu isimli ziyaretçinin yorumu : Yazinizi Hayretler icersinde okudum , Anayasa degisikliginin mutlaka gerekli oldugunda hemfikiriz ama bu sekilde yapilmasi yanlis, anayasa degisikligi tüm ülke kurumlarinin mutabakatiyla hazirlanarak yapilir,Degistirilmek istenen maddelerde 3 önemli husus var, buda AKP nin(Partilerin) ilerde kapatilmasini zorlastirmak , ve AKP li milletvekillerinin Yücedivana gitmelerini engellemek amaciyla HSYK nin ve Anayasa mahkemesinin yapisini degistirmek amaciyla apartopar hazirlanan bu anayasa degisikligini kabul etmek mümkün deyildir,Bu anayasa degisikligi ile hukuk tamamen siyasallasmazmi , bu durumu kabul etmek demokratik ve hukuki deyildir.Siz bunu müdafaa ediyorsunuz,cok yazik...
|İletişim Formu|Sözleşme ve Telif|Gizlilik|Sitemize Reklam Verin|
© 2003-2010 | OF HAVADİS GAZETESİ RESMİ İNTERNET SİTESİ
Oflular.Com, Of Havadis Gazetesi'nin Resmi Web Yayın Organıdır.
Genel Yayın Yönetmeni ve Editör : Yüksel Yaşar (OF HAVADİS)    Site Tasarım ve Kodlama : Murat Kumandaş (OF BİLGİSAYAR)